Digitalizace a nová síťová média ovlivnily svět finančních služeb do tak velké míry, jako málokterý jiný obor. Těžko už si dnes představíme bankovní činnost bez internetu a jeho možností. Platí to bezezbytku i pro systém práce uvnitř bank. Pojďme se ale podívat na tematiku bankovních služeb a internetu z pohledu klienta.
Základem naší komunikace s bankou se stalo internetové bankovnictví. Chceme-li něco zaplatit, jednoduše zadáme příkaz na obrazovce našeho počítače nebo mobilního zařízení. Snadno se dozvíme nejen aktuální stav našeho účtu, ale celou řadu dalších informací, například kolik jsme utratili minulý měsíc. Banky se snaží získávat oblibu u svých klientů zatraktivněním služeb – množství funkcí a nástrojů v internetovém bankovnictví tak stále roste.
Internet zjednodušuje život v oblasti finančních služeb i jinak, než jen přímým bankovnictvím. Snadno dnes například sjednáte cestovní pojištění online, často je to dokonce spojeno se získáním slevy. Banky také zveřejňují na svých stránkách řadu velmi důležitých informací, mezi které bez pochyby patří i kurzovní lístek.
Internet a finanční služby – u tohoto spojení je bezpečnost nadmíru důležitým aspektem. Uvědomuje si to i Komerční banka. Pro zabezpečení svého přímého bankovnictví využívá Komerční banka vysoké standardy elektronického podpisu.